Higienizacja | Stomatologia Impla Kraków

Higienizacja stomatologiczna

Profesjonalna higienizacja: piaskowanie, polerowanie, fluoryzacja

Na czym polega higienizacja? W Centrum Stomatologii Impla dbamy o zdrowy i piękny uśmiech naszych pacjentów. Podstawowym zabiegiem poprzedzającym leczenie jest wykonanie  przez dyplomowane higienistki stomatologiczne profesjonalnej higienizacji jamy ustnej, polegająca  na usunięciu kamienia i osadu nazębnego oraz wykonaniu fluoryzacji.
Kamień nazębny powstaje w wyniku mineralizacji płytki nazębnej. Jest to twardy, najczęściej żółty złóg pokrywający powierzchnie zębów, a nawet uzupełnień protetycznych. Nagromadzeniu się płytki nazębnej, która to pod wpływem związków mineralnych zawartych ślinie przekształca się w kamień nazębny sprzyja zła lub utrudniona higiena jamy ustnej, stłoczenia zębów, szorstkie powierzchnie wypełnień, stałe aparaty ortodontyczne a także miękka, bogata w cukry proste dieta.

Usuwanie kamienia (Skaling)

Zalegający zarówno na powierzchniach nad- i poddziąsłowych  kamień nazębny można usunąć wyłącznie przy użyciu specjalnych, ultradźwiękowych narzędzi i jest to tak zwany SKALING (usuwanie kamienia). Wykonywany przez doświadczone higienistki stomatologiczne zabieg  jest dla większości pacjentów bezbolesny, a osoby szczególnie wrażliwe mogą liczyć na miejscowe znieczulenie.

Piaskowanie, polerowanie

Po usunięciu kamienia nazębnego należy wykonać zabieg POLEROWANIA. Powierzchnie zębów są polerowane i oczyszczane  przy pomocy specjalnych past, szczoteczek i gumek polerskich. Trudnych do usunięcia osadów po kawie, herbacie, czerwonym winie czy tytoniu pozbywamy się PIASKUJĄC zęby. Do tego celu higienistka używa piaskarki. Urządzenie to wytwarza strumień wody pod ciśnieniem, który zmieszany z środkiem chemicznym w postaci proszku (tzw. piasek) z łatwością dociera w  przestrzenie międzyzębowe oraz bruzdy.

Fluoryzacja

Oczyszczone zęby należy zabezpieczyć, w tym celu wykonujemy fluoryzację. Fluor ma działanie przeciwpróchnicze, dodatkowo znosi nadwrażliwość zębów.
Profesjonalne zabiegi higienizacji jamy ustnej powinny odbywać się co 6 miesięcy. Usuwanie złogów na zębnych jest niezwykle ważne. Zalegający kamień nazębny i gromadząca się płytka bakteryjna prowadzą do powstania zapalania dziąseł lub chorób przyzębia.
Jeśli dziąsła krwawią, są zaczerwienione, obrzęknięte oraz występują dolegliwości bólowe należy jak najszybciej zgłosić się do lekarza stomatologa. Długo nieleczone zapalenie dziąseł może przerodzić się w zapalenie przyzębia. Gdy choroba postępuje to do objawów  zapalnych dołącza sie rozchwianie zębów a nawet ich utrata. Krwawienie, ból i obrzęk dziąseł to objawy, które powinny skłonić nas do wizyty w gabinecie stomatologicznym, pozwoli to lekarzowi ocenić stan uzębienia i przyzębia, ponad to zostanie ustalony plan profilaktyczno-leczniczy.

Specjalistyczny plan profilaktyki zalecamy:

• kobietom w ciąży, które ze względu na zmiany hormonalne narażone są na wystąpienie ciążowego zapalania dziąseł
  • cukrzykom
  • osobom ze stałymi aparatami ortodontycznymi
  • pacjentom z ruchomymi protezami (zapobieganie stomatopatiom stomatologicznym) oraz stałymi uzupełnieniami protetycznymi (korony mosty, implnty)

Profesjonalnej higienizacja jest pierwszym krokiem do poprawy zdrowia jamy ustnej.

Systematyczne wizyty w gabinecie higienizacyjnym przynoszą takie korzyści jak ochrona przed bólem, krwawieniem z dziąseł, zapobieganie rozwojowi lub postępowi chorób przyzębia, zmniejszenie przebarwień zębów, zwalczenie nieświeżego oddechu, ochrona zębów przed próchnicą, znoszenie nadwrażliwości, możliwość wybielania, lepsze samopoczucie.

Po zabiegu higienizacji

Wykonanie zabiegu to nie wszystko. Nasi pacjenci w trakcie wizyty uczą się jak poprawnie dbać o jamę ustna. Higienistka w trakcie instruktażu dobierze odpowiednią metodę szczotkowania zębów, pomoże wybrać niezbędne akcesoria higieniczne (szczoteczki międzyzębowe, nici dentystyczne, irygatory, płyny i pasty) tak aby pacjent mógł samodzielnie w domu jak najdłużej utrzymać efekt osiągnięty w trakcie higienizacji.

Jeśli macie Państwo pytania, zapraszamy do kontaktu oraz do umówienia się na wizytę. Dane teleadresowe znajdują się na stronie Kontakt >>