Implanty

Implanty zębów

Implanty zębów to nowoczesne rozwiązanie, które pozwala na odbudowę uzębienia bez nieuniknionego przy zabiegach protetycznych naruszania i szlifowania zdrowych zębów w sąsiedztwie. Implant wykonany jest z tytanu i zastępuje korzeń brakującego zęba. Wstawienie implantu wymaga jedynie miejscowego znieczulenia. Implanty zębów po wszczepieniu są stabilne i nie wymagają używania klejów do protez. Zapewniają komfort i poczucie odzyskania własnych zębów, a w ślad za nim całkowicie nową jakość życia.

Implanty – proponowane zabiegi:

• Implantacja natychmiastowa wraz z natychmiastową odbudową protetyczną (tzw. ząb /implant zębowy/ w jeden dzień). Implant zębowy zostaje wszczepiony bezpośrednio po utracie zęba z możliwością zachowania wszystkich otaczających implant struktur tkankowych.
  • Implantacja późna – implanty zębowe zostają wszczepione w wygojonej  kości.
  • Implantacja natychmiastowa wraz z natychmiastową odbudową (tzw. ząb /implant zębowy/ w jeden dzień) implant zębowy zostaje wszczepiony bezpośrednio po utracie zęba z możliwością zachowania wszystkich otaczających implant struktur tkankowych.
  • Zabiegi augmentacyjne (regeneracja kości) są  niezwykle istotne dla długotrwałego i estetycznego efektu leczenia implantologicznego.
  • Przeszczepy kości – odbudowa na szerokość i wysokość kości niezbędnej jako miejsce przyszłej implantacji.
  • Podniesienie dna zatoki szczękowej (sinus lift) poprzez okienko boczne lub  mało inwazyjną metodą IntraLiftu (przez łoże implantu).
  • Intra Lift – małoinwazyjne  podniesienie dna zatoki szczękowej przez  łoże implantu.
  • Rozszczepienie wyrostka zębodołowego (Bone Splitting)
  • Zagęszczenie kości (Bone Spreading)

Dlaczego u nas?

• W Centrum Stomatologii Impla Dental Clinic specjalizujemy się w leczeniu implantologicznym.
  • Nasi lekarze stomatolodzy i implantolodzy posiadają kwalifikacje potwierdzone odpowiednimi certyfikatami ponadto swoją wiedzę i  umiejętności zgłębiają uczestnicząc w licznych kursach i kongresach implantologicznych.
  • Dysponujemy nowoczesnym wyposażeniem sprzętowym.

Kiedy polecane są implanty?

Zastosowanie implantów pozwala na odbudowę utraconego jednego zęba, jak również braku wielu zębów. Można również zastosować ten rodzaj leczenia u pacjentów z bezzębiem.

Przebieg zabiegu implantacji

Przed przystąpieniem do zabiegu implantacji, przeprowadzamy konsultację wstępną i wywiad. Polega ona na dokładnej diagnostyce ogólnej, oraz radiologicznej. Na jej podstawie sporządzamy plan leczenia indywidualnie dopasowany dla każdego pacjenta. Wybieramy najlepsze rozwiązanie aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo. Często konieczne wykonanie jest dodatkowych zabiegów, takich jak regeneracja kości lub  tkanek miękkich. Podczas tego spotkania lekarz implantolog przedstawi dokładny opis zabiegu i odpowie na wszystkie pytania i wątpliwości naszych pacjentów.

Pierwszym etapem jest zabieg chirurgiczny polegający na wprowadzeniu implantu do kości. Zabieg odbywa się w znieczuleniu miejscowym, z zachowaniem zasad pełnej aseptyki.

Teraz następuje okres osteoinetgracji – zrastanie się tkanki kostnej z powierzchnią tytanową implantu. Trwa on od 3 do 6 miesięcy. Czas ten może ulec wydłużeniu, jeżeli konieczne było przeprowadzenie dodatkowych zabiegów. Na tym etapie pacjent jest zaopatrzony w koronę tymczasową aby czuł się komfortowo i mógł prowadzić  tryb życia taki jak do tej pory.

Po wszczepieniu implantu, miejsce zabiegu jest delikatne i wrażliwe, dlatego konieczne jest przestrzeganie zasad higieny. Lekarz przekaże zalecenia do jakich należy się stosować, aby cały proces przebiegał prawidłowo i bez komplikacji. Okres ten jest czasem wizyt kontrolnych, zawsze wtedy pozostajemy do dyspozycji naszych Pacjentów.

Po tym etapie następuje  odsłonięcie implantu i założenie  śruby gojącej. Pozwala ona na poprawne wygojenie błony śluzowej w okolicy implantu oraz modeluje kształt dziąsła przed wykonaniem ostatecznej korony protetycznej.

Etap ostatni pozwala na zamocowanie mostu lub korony protetycznej. Lekarz przykręca łącznik do implantu. Następnie mocuje wykonaną pracę protetyczną. Etap ten przebiega róznie w zalezności od wybranego wariantu protetycznego podczas pierwszej wizyty.

Na tym etapie leczenie implantologiczne jest zakończone. Pacjent jest informowany o zaleceniach i wskazówkach dotyczących higieny. Po zabiegu implantacji rekomendowane są wizyty kontrolne co 6 miesięcy.

Jeśli macie Państwo pytania, zapraszamy do kontaktu oraz do umówienia się na wizytę. Dane teleadresowe znajdują się na stronie Kontakt >>