Higienizacja

• W naszej klinice dbamy o zdrowy i piękny uśmiech naszych pacjentów. Wykonanie profesjonalnej higienizacji jamy ustnej jest podstawowym zabiegiem poprzedzającym leczenie.
  • Zabieg polega na usunięciu kamienia i osadu nazębnego oraz wykonaniu fluoryzacji. Dokonują go dyplomowane higienistki stomatologiczne.
  • Higienizacja jest pierwszym krokiem do poprawy zdrowia i estetyki jamy ustnej. Sprawdź nasze usługi.

Pierwszy krok do zdrowia jamy ustnej

Jak przebiega higienizacja?

• Usuwanie kamienia (skaling)
    Zalegający na powierzchniach nad- i poddziąsłowych kamień nazębny usuwamy przy użyciu specjalnych, ultradźwiękowych narzędzi. Dla większości pacjentów zabieg jest bezbolesny, ale osoby szczególnie wrażliwe mogą liczyć na miejscowe znieczulenie.
  • Piaskowanie, polerowanie
    Powierzchnie zębów polerujemy i oczyszczamy przy pomocy specjalnych past, szczoteczek i gumek polerskich. Osady po kawie, herbacie, czerwonym winie czy tytoniu usuwamy za pomocą piaskarki. Urządzenie to wytwarza strumień wody pod ciśnieniem, który, zmieszany z środkiem chemicznym w postaci proszku (tzw. piasek), z łatwością dociera do przestrzeni międzyzębowych oraz bruzd.
  • Fluoryzacja
    Oczyszczone zęby należy zabezpieczyć. W tym celu wykonujemy fluoryzację. Fluor ma działanie przeciwpróchnicze, a dodatkowo znosi nadwrażliwość zębów.

Na czym polega higienizacja?

Kamień nazębny jest twardym złogiem, pokrywającym powierzchnie zębów. Powstaje on w wyniku mineralizacji płytki nazębnej pod wpływem związków mineralnych zawartych w ślinie. Powstawaniu kamienia nazębnego sprzyja zła lub utrudniona higiena jamy ustnej, stłoczenie zębów, szorstkie powierzchnie wypełnień, stałe aparaty ortodontyczne, a także miękka, bogata w cukry proste dieta. Profesjonalna higienizacja jamy ustnej polega na usunięciu kamienia i osadu nazębnego oraz wykonaniu fluoryzacji.

Higienizacja zapobiega chorobom

• Zalegający kamień nazębny i gromadząca się płytka bakteryjna prowadzą do powstania zapalania dziąseł i chorób przyzębia. Jeśli dziąsła krwawią, są zaczerwienione, obrzęknięte i występują dolegliwości bólowe należy jak najszybciej zgłosić się do lekarza stomatologa.
  • Długo nieleczone zapalenie dziąseł może przerodzić się w zapalenie przyzębia. Gdy choroba postępuje do objawów zapalnych dołącza się rozchwianie zębów, a nawet ich utrata. Krwawienie, ból i obrzęk dziąseł to objawy, które powinny skłonić nas do wizyty w gabinecie stomatologicznym. Lekarz oceni stan uzębienia i przyzębia oraz ustali plan leczenia.
  • Usuwanie osadów nazębnych jest niezwykle ważne, dlatego zabiegi higienizacji jamy ustnej powinny odbywać się co około 6 miesięcy.

Po zabiegu higienizacji

• Wykonanie zabiegu to nie wszystko. Nasi pacjenci w trakcie wizyty uczą jak dbać o higienę jamy ustnej.
  • Higienistka w trakcie instruktażu dobierze odpowiednią metodę szczotkowania zębów, pomoże wybrać niezbędne akcesoria higieniczne (szczoteczki międzyzębowe, nici dentystyczne, irygatory, płyny i pasty), aby pacjent mógł samodzielnie w domu jak najdłużej utrzymać efekt osiągnięty w trakcie higienizacji.

Profilaktyka stomatologiczna

Profilaktyka w stomatologii odgrywa kluczową rolę. Jeśli chcemy zachować zdrowe i ładne zęby, powinniśmy regularnie odwiedzać stomatologa. Najlepiej robić to co około 6 miesięcy. Dzięki profesjonalnym zabiegom profilaktycznym możemy zapobiec przykrym następstwom tworzenia się osadów i działania bakterii powodujących próchnicę.

Oferowane zabiegi

• skaling, czyli usuwanie kamienia nazębnego,
  • piaskowanie zębów,
  • polerowanie zębów,
  • lakierowanie zębów oraz fluoryzacja,
  • lakowanie zębów,
  • konsultacje stomatologiczne w zakresie profilaktyki,
  • instruktaż higieny jamy ustnej.

Codzienne zabiegi pielęgnacyjne wspieramy profesjonalną profilaktyką przeprowadzoną w gabinecie. Pozwoli nam to zachować piękne i zdrowe zęby na długo.

Profilaktyka stomatologiczna

Konsultacje stomatologiczne
Szczególną uwagę zwracamy na systematyczne przeglądy stomatologiczne, które powinny odbywać się raz na pół roku. W ich trakcie sprawdzamy stan jamy ustnej oraz udzielamy porad dotyczących higieny jamy ustnej, doboru szczoteczki i pasty. Zadbamy również o opracowanie najlepiej dobranego do Państwa potrzeb planu leczenia.

Instruktaż higieny jamy ustnej.
Po przeprowadzeniu badania dobieramy odpowiednią technikę czyszczenia zębów. Techniki te różnią się w zależności od stanu przyzębia oraz zębów pacjenta. Należy pamiętać, że szczoteczka i pasta do zębów to nie wszystko. Ważne jest również czyszczenie przestrzeni międzyzębowych nićmi dentystycznymi lub szczoteczkami.

Proponujemy również pasty, żele i płukanki.
Środki te poprawią stan higieny jamy ustnej. W zależności od potrzeb mają na celu:
• działanie antybakteryjne i przeciwzapalne,
• zapobieganie próchnicy,
• hamowanie tworzenia się płytki nazębnej i kamienia,
• znoszenie nadwrażliwości szyjek zębów,
• wybielanie zębów oraz utrzymywanie efektu po wybielaniu.

Zapisz się do naszego specjalisty

Klaudia Bieńko

Dyplomowana higienistka stomatologiczna.

Zawsze miła, pełna życzliwości i zrozumienia. Charakteryzuje ją punktualność i staranność, dba o najdrobniejsze szczegóły. W klinice Stomatologia Impla zajmuje się czynną asystą przy zabiegach stomatologicznych i implantologicznych oraz profesjonalną higieną jamy ustnej.

Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach i szkoleniach. Dba o organizację pracy oraz prawidłowy przebieg wizyt w naszym Centrum Stomatologii.

Elżbieta Bernacka

Dyplomowana higienistka stomatologiczna.

Swoją pracę wykonuje z dużym zaangażowaniem. Zawsze miła, pomocna i uśmiechnięta. Posiada bardzo dobry kontakt z pacjentami.

Jest profesjonalną higienistką, która asystuje przy zabiegach stomatologicznych.

Umów się na konsultację

Dlaczego warto wykonywać higienizację?

Systematyczne wizyty przynoszą szereg korzyści:
  • ochrona przed bólem i krwawieniem z dziąseł,
  • zapobieganie rozwojowi chorób przyzębia,
  • zmniejszenie przebarwień zębów,
  • zapobieganie nieświeżemu oddechowi,
  • ochrona zębów przed próchnicą,
  • zmniejszenie nadwrażliwości,
  • zapewnienie możliwości wybielania,
  • lepsze samopoczucie.

Jak często powinniśmy wykonywać higienizację?

Na zabieg higienizacji powinniśmy zgłaszać się raz na 12 miesięcy. Osoby podatne na odkładanie się kamienia powinny wykonywać zabieg raz na 6 miesięcy.

Jak pielęgnować zęby po higienizacji?

Wykonanie zabiegu to nie wszystko. Nasi pacjenci w trakcie wizyty uczą się, jak poprawnie dbać o jamę ustna. Higienistka w trakcie instruktażu dobierze odpowiednią metodę szczotkowania zębów, pomoże wybrać niezbędne akcesoria higieniczne (szczoteczki międzyzębowe, nici dentystyczne, irygatory, płyny i pasty) tak aby pacjent mógł samodzielnie w domu jak najdłużej utrzymać efekt osiągnięty w trakcie higienizacji.

Specjalistyczny plan profilaktyki zalecamy:

• kobietom w ciąży, które ze względu na zmiany hormonalne narażone są na wystąpienie ciążowego zapalania dziąseł;
  • cukrzykom;
  • osobom noszącym stałe aparaty ortodontyczne;
  • pacjentom z ruchomymi protezami oraz stałymi uzupełnieniami protetycznymi (korony mosty, implanty)